Warning: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/panios/domains/infovisiems.lt/public_html/wp-content/themes/bezel/header.php on line 35

Warning: file_get_contents(http://anti-adblock.adnow.com/aadbAdnow.php?ids=563389,563390,563391,563392): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /home/panios/domains/infovisiems.lt/public_html/wp-content/themes/bezel/header.php on line 35

Lietuviai sukūrė prabangų autobusą: greitis buvo svarbesnis už kainą

 Originalią lietuviško autobuso išvaizdą sumanė jaunas dizaineris Dominykas Budimas.

Prie Vilniaus trečiadienį pristatytas naujas Lietuvoje sukurtas ir surinktas vidutinio dydžio autobusas.

„Altas Viator“ autobusą suprojektavo ir surinko Vilniaus rajone įsikūrusioje įmonėje dirbantys specialistai, o jau pavasarį ketinama pradėti jo serijinę gamybą.

Kaip sakė kompanijos „Altas komercinis transportas“ generalinis direktorius Edvardas Radzevičius, 2019 metais planuojama pagaminti iki 30 tokių autobusų.

Dar po metų apimtys turėtų išaugti iki 200 vienetų.

Jautė partnerių spaudimą

Keleivinius mikroautobusus kompanija perdarinėja ir įrenginėja jau daugiau nei 15 metų.

E. Radzevičius sakė, kad išsiplėtus partnerių tinklui vis dažniau sulaukdavo klausimų apie tai, kodėl jie negamina vidutinio dydžio autobuso.

„Jie skundėsi, kad nors atstovauja mūsų kompaniją, klientams turi siūlyti kitų gamintojų produkciją.

Nuolatos jautėme spaudimą, tačiau kol neturėdami reikiamų išteklių ir patirties nenorėjome to imtis“, – pasakojo jis.

„Viator“ modelis, kurio pavadinimas išvertus iš lotynų kalbos reiškia „keliautojas“, kol kas yra vienintelis prototipas.

Norėdama gauti atitikties sertifikatą kompanija privalės surinkti dar vieną egzempliorių.

Abu autobusus kartu su virtimo bandymo ir skaičiavimų rezultatais bei kitais duomenimis turės pateikti Lietuvos transporto saugos administracijai.

 „Altas Viator“ serijinę gamybą kompanija ketina pradėti ateinančių metų balandį.

 „Altas Viator“ serijinę gamybą kompanija ketina pradėti ateinančių metų balandį.

Įdomu tai, kad atliekant saugumo bandymus buvo verčiamas ne visas autobusas, o tik jo rėmas su kėbulo apdaila.

Likę duomenys nustatyti pasitelkus kompiuterines simuliacijas.

E. Radzevičius sakė, kad taip daryti buvo netgi brangiau nei versti ant šono pagamintus autobusus, tačiau tam prireikė mažiau laiko.

Patikėjo jaunu dizaneriu

„Viator“ išorės ir vidaus išvaizdą savo ranka suformavo jaunas 24-erių dizaineris Dominykas Budinas.

Tai yra tas pats žmogus, kurio sugalvotą apdailos dizainą naujiems savo automobiliams nuo šiol naudoja Lietuvos policija.

E. Radzevičius pasakojo, kad dėl dizaino iš pradžių žvalgėsi į užsienio specialistus.

 „Altas Viator“ serijinę gamybą kompanija ketina pradėti ateinančių metų balandį.

 „Altas Viator“ serijinę gamybą kompanija ketina pradėti ateinančių metų balandį.

Buvo netgi deramasi su italų kompanija, kuri bendradarbiauja su „Pininfarina“. Visgi jos specialistai nebuvo linkę įsiklausyti į užsakovų pageidavimus, todėl nenuostabu, kad pasiūlyti pirmieji eskizai lietuviams visiškai netiko.

Galiausiai nusprendė patikėti šią užduotį D. Budinui ir jo darbu liko labai patenkinti.

Jaunasis dizaineris sakė, kad norėjo sukurti autobusą patrauklų ne tik jam ar įmonės vadovui, bet ir užsakovams bei keleiviams, kuriuos jie ketina vežioti.

Standartinės – važiuoklė ir sėdynės

Lietuviško autobuso pagrindas – „Iveco Daily“ važiuoklė su 3 litrų dyzeliniu 177 AG galios varikliu ir automatine aštuonių laipsnių pavarų dėže.

Ji taip pat aprūpinta pneumatine pakaba ir papildomu elektromagnetiniu stabdžiu. Pastarasis yra tiesiog būtinas 7,2 tonos sveriančiam autobusui.

Viduje įrengtos 29 sėdimos vietos keleiviams, o kartu su vairuotoju ir gidu telpa 31 žmogus.

 „Altas Viator“ serijinę gamybą kompanija ketina pradėti ateinančių metų balandį.

 „Altas Viator“ serijinę gamybą kompanija ketina pradėti ateinančių metų balandį.

Salone taip pat sumontuotas kelių lygių šviesos diodų juostų apšvietimas ir individualūs keleivių komforto valdymo moduliai labai panašūs į tuos, kuriuos galima rasti lėktuvuose.

Standartinių detalių „Viator“ turi nedaug. Pritaikyti buvo rinkoje siūlomi sėdynių rėmai, tačiau netgi juos kompanijoje dirbantys meistrai aptraukė pasirinktais apmušalais.

Priekis atrodo identiškas „Iveco“ sunkvežimiams, tačiau šis įspūdis – apgaulingas. Autobuso kėbulas dėl erdvės reikalingos sėdynėms ir praėjimui yra platesnis.

Kuklios investicijos

Įdomu tai, kad projekto tobulinimui kompanija per dvejus metus išleido tik 400 tūkst. eurų.

E. Radzevičius pažymėjo, kad ši suma išaugs ruošiantis serijinei gamybai.

Visgi išlaidos greitai atsipirks, nes bazinės komplektacijos turistinė lietuviško autobuso versija kainuos mažiausiai 105 tūkst. eurų.

 „Altas Viator“ serijinę gamybą kompanija ketina pradėti ateinančių metų balandį.

 „Altas Viator“ serijinę gamybą kompanija ketina pradėti ateinančių metų balandį.

„Lietuvoje darbo jėga nėra pati pigiausia, o ir šiaip mes orientuojamės į aukštesnės kokybės produkciją.

Mūsų gaminys bus brangesnis nei konkurentų, tačiau šiuo atžvilgiu konkuruoti ir neketiname“, – kalbėjo vadovas.

Autobuso dar laukia bandymai atšiauriomis sąlygomis esant dideliam šalčiui ir karščiui.

E. Radzevičiaus vertinimu, jei neiškils rimtų problemų, turėtų užtekti pravažiuoti 10 tūkst. kilometrų.

Greta turistinės bus ruošiamos ir kitos „Viator“ versijos, įskaitant miestui skirtą modelį su žemomis grindimis. Taip pat bus gaminamas autobusas kelionėms priemiesčiuose ir mokyklinis variantas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *